Helgtur till Valöträffen, C-tur

Vi gör en gemensam klubbtur för Helsingborgskanotisterna till Valöträffen, fredag - söndag 5 - 7 juli.

Mer info, tider och planering kommer när det närmar sig.

Info om träffen från GKF:

” Varje år arrangerar Göteborgs kanotförening en öppen paddlarträff på sin uthamn Valö i Göteborgs södra skärgård. Alla paddlare är välkomna! Ingen föranmälan, ingen avgift, kom och lämna som du vill. Det finns inget fast program, men det brukar bli trevligt med bra väder, en paddeltur till Tistlarna (med mycket säl) och grillkväll på lördagen.

Många paddlar ut redan på fredag kväll, vilket är lämpligt om man vill vara med på en dagstur ut till Tistlarna på lördagen.

På lördagskvällen brukar det bli allmän grillning och mysig uppesittarkväll.

Ta med egen mat och dricksvatten (visserligen finns brunnsvatten, men det har konstrat lite i kvaliteten och kan dessutom bli ont om ifall vi blir många). Grill och kol finns. Det finns lite över 20 sängplatser inomhus men det kan vara mer än dubbelt så många som kommer, så ta gärna med ett tält också; just denna helg är nämligen tältning tillåten, men endast i direkt närhet till husen på fyrsidan (hela ön ingår i Vrångöarkipelagens naturreservat). Det finns lite sol-el för laddning av mobiler.”

Var  Annan anläggning
Aktivitet startar  fre 5 jul 2024 (v. 27)
Aktivitet slutar  sön 7 jul 2024 (v. 27)
Kostnad
  • 0,00 kr
Status  Öppen
Bokning
  • Öppen för bokning
Platser 10st
Platser kvar  7 st

Logga in på ditt konto för att anmäla dig till den här aktiviteten

Logga in på ditt medlemskonto
Glömt lösenordet? Skapa konto

Deltagare/Medlem

1 Helen Nilbo
2 Tina Molin
3 Ulrica Sidenqvist
 Den här gruppen har även 0 deltagare som valt att vara anonyma.